Katan tyyliblogi

Pukeutumisvinkkejä ja asukokonaisuuksia

Rukan kuulumiset osa 1/2

Terkut Rukalta! Ollaan täällä ruskalomalla. Oltiin viime vuonna ekaa kertaa ja luonto oli niin kaunis, joten ajattelimme tehdä tästä tradition.

Saavuttiin tänne Rukalle maanantaina iltapäivällä.  Aluksi oli tarkoitus ajaa sunnuntaina tänne Pohjoiseen, mutta kun mies tuumasi että ajetaan vasta seuraava maanantaina takaisin Helsinkiin, niin halusin nipistää vielä sunnuntain työpäiväksi ja hoitaa asiat rauhassa valmiiksi ja tehdä viikonlopun verkkokauppaa. Kun lähden pois liikkeestä, haluan että minulla on hyvä olo kun lähden, mikään asia ei saa jäädä auki, jos ei ole pakko. Haluan jättää ”työmaan” selvitettynä ja siistinä tytöille. Heillä tulee olla puhdas pelipöytä maanantai aamuna eli viikon tulee alkaa hyvin.

Ajomatka meni hyvin. Mies ajoi ja minä sain tehdä töitä. Kaksi koiraa, Valora ja Jade nukkuivat  lähes tulkoon koko ajomatkan. Kerran pysähdyttiin ja otettiin ne jaloittelemaan. Meillä on noussut traditioksi pysähtyä ja syödä Matti ja Liisa kahvilassa, Viitasaaressa. Täytyy kehua heidän seisovaa pöytää. Saman vertaista en ole muualla nähnyt. Lämpöistä ruokaa on kolmea erilaista, myös yleensä kalaa löytyy tai vegeä. Salaatteja on erilaisia, leipiä on todella montaa sorttia ja jälkkärikin löytyy. Maanantaina on lettuja ja hilloa ja letut eivät olleet valmiita vaan he paistoivat ne itse, joten maku oli sen mukainen.

Kun saavuimme Rukalle, oli paikalla jo nuorimmainen poikamme ja hänen tyttöystävä. Heillä oli teams palaverit menossa, joten otimme koirat ja lähdimme kävelylle Rukan keskustaan, jotta emme häirinneet heitä. Kävimme lomaviinillä Rukahovissa ja katselimme kun ihmisiä virtasi bussista ulos ja kirjautui hotelliin. Illalla laitoimme meksikolaista ruokaa eli tortilloja. Ilta meni kaikilla koneita naputtaen ja nukkumassa olimme jo yhdeksän jälkeen.

Aamulla kun aukaisin silmäni, niin totesin että tuli nukuttua 9,5 tunnin yöunet. En muista vuotta, koska olisin nukkunut viimeksi noin monta tuntia. Nukun yleensäkin täällä Rukalla hyvin, samoin veneellä ja Vaasan huvilalla. Syynä uskon olevan sen, että tiedän että en pääse aamulla lähtemään töihin. Matka on liian pitkä 🙂 Joten varmasti kroppa rentoutuu erilailla kuin kotona. Kotona minulla on sata asiaa päässä jotka haluan päästä hoitamaan. Öisin, välillä kun valvon, tulee asioita vielä enemmän päähän. Joskus ne ovat hyviä asioita ja joskus huonompia asioita. Olen hieman sellainen stressipupu eli kaikki asiat pyrin hoitamaan ja en toisella kädellä vaan kunnolla. Raskasta on tämä pedantti luonne ja välillä on myös raskasta olla energinen. Itsekin väsähdän välillä omaan energisyyteeni 🙂 Mies kuulemma hengästyy jo pelkästä katsomisesta, kun touhuan kotona tai liikkeessä.

Aamulla kun olimme syöneet aamupalan ja hoitaneet työasiat, lähdimme lenkille Valoran ja Jaden kanssa. Tykkäämme tehdä Konttaisen Kuhauksen lenkin. Lenkki menee metsässä nousten vaaran huipulle ja se kestää noin 45 minuuttia (Google sanoo tunnin). Reitti on helppokulkuinen ja sopivan jyrkkä. Pieni hiki tulee pintaan ja se on kiva, että sinne voi ottaa koirat mukaan.

Gabi ja hänen miehensä tulevat tänne tänään ja meillä onkin jotain yhteistä tekemistä bookattu eli siitä lisää myöhemmässä postauksessa.

Illalla kokkailtiin iso kattila lohikeittoa ja syötiin super hyvää rieskaa!

Kategoriat

Aiheeseen liittyvät kirjoitukset

2 kommenttia

• Hei Annamaija! Oli ihana loma ja maisemat Rukalla ovat kauniit. Ruska oli hieno! Terveisin Kata