Katan tyyliblogi

Pukeutumisvinkkejä ja asukokonaisuuksia

Irtiottona Berliini ja miten kootaan toimivat reissuasut

Branderburgin portti, Berliini

Päätimme mieheni kanssa muutama viikko sitten, että otamme parin päivän irtioton. Irtioton kohdekaupungiksi valikoitui Berliini ja se valikoitui sen perusteella, mihin oli lyhyt lentomatka ja että lentoaikataulu sopi meille. Päätimme, että lähdemme viikolla, koska olen lauantait töissä ja muutenkin työn kannalta keskellä viikkoa on perempi lähteä. Berliiniin lentää alle kahdessa tunnissa ja Berliinin muurikin olisi kiva nähdä, joten siis Berliiniin lähdimme.

Matkustusasu

Viikkoa ennen lähtöämme, oli Berliiniin luvattu sadetta. Sääennuste parani huomattavasti ennen lähtöämme ja pähkäilinkin useampaan otteeseen, että lähdenkö pelkällä jakulla vai otanko takin mukaani. Mies manaili, että ”on niin raskasta katsoa kun palelet, niin ota se takki nyt mukaan” joten lähdin reissuun takki päällä. Housuiksi valikoitui Amalie housut ja testailin uutta valkoista kauluspaitaamme matkustusasuna ja tykkäsin siitä. Se on napakka ja kauniisti slimmattu paitis kultaisen värisillä yksityiskohdilla. Kuvaamme sen pian verkkokauppaamme. Koska kyseessä on kaupunkiloma, ovat tennarit ainoa vaihtoehto. Kaupunkilomalla tulee käveltyä, joten kenkien on oltava mukavat jalkaan.

Berliini, hotel Adlon

Hoteelli Adlon, Berliini

Hotelli Adlon

Asuimme Adlon hotellissa. Hotelli oli kaunis, mutta iso. Tiesimme, että se on iso ja suosimme yleensä pienempiä ja tunnelmallisempia hotelleja, mutta päätimme kuitenkin majoittautua Adloniin, koska olihan sekin Berliinissä nähtävyys.

Tullessamme lounastimme Adlonin terassilla. Söin alkupalaksi parsakeiton ja pääruoaksi tryffelipastan. Terassilta näkyi suoraan ensimmäisessä kuvassa oleva Branderburgin portti ja sen edusta oli ihan täynnä ihmisiä.

Norsupatsas

Hotel Adlonin aulassa on kaunis lobbybaari, jossa on tämä kuuluisa Norsupatsas. Saimme pöydän Norsupatsaan vierestä, jossa istuskelimme ja söimme Adlon suklaakakun ja suklaamousse kakkupalan.

Branderburgin portti auringon laskussa

Illalla teimme vielä iltalenkin ja Branderburgin portti näytti todella kauniilta kun aurinko laski. Me olemme mieheni kanssa iltaunisia ja arvostamme aikaisin nukkamaan menoa, joten klo. 22.00 olimme jo untenmailla tai olihan kello suomen aikaan jo 23.00.

Hotelli Adlon sijaitsee ihan Branderburgin portin vieressä

Berliinin muuri

Hotel Adlon on kuulemma myös kuuluisa sen runsaasta aamupalasta. Ja kyllä, tarjontaa oli mistä valita. Aamupalan jälkeen hyppäsimme hotellin edestä taksiin ja ajoimme katsomaan Berliinin muuria. En ollut googlettanut, miltä se näyttää mutta odotin mielessäni enemmän. Muuria oli jonkin verran jäljellä ja vartiotornista näkyi huippu, mutta ehkä se oli hieman pettymys. Emme käyneet katsomassa muuria, missä oli graffiteja, koska sinne olisi ollut taksilla miltei puolen tunnin matka ja se tuntui liian pitkältä. Tämän jälkeen lähdimme käymään KaDeWe tavarataloon. Nyt oli tavaratalossa hyvä tarjonta! Alakerroksesta löytyi kaikki tunnetut huippubrändit ja kerroksia tavaratalossa oli useita.

KaDeWe on on Euroopan toiseksi suurin tavaratalo Lontoon Harrodsin jälkeen

Kadewa tavaratalo, Berliini

Shoppailu

Sain mieheni sovituskoppiin, koska löysin hänelle ohkaiset kesäfarkut. Hän on usein valittanut, että farkut ovat liian paksuja, varsinkin kesällä. Tiedän hänen tunteensa, siksi meilläkin on myynnissä ohkaisempia Dream Summer farkkuja 🙂 Kun saan mieheni pukukoppiin, niin en suinkaan istahda tuolille somettamaan, vaan lähden heti etsimään lisää sovitettavaa. Minun on oltava nopea ja tehokas, koska hän voi lausahtaa yhtäkkiä että ”nyt en sovita enää yhtäkään vaatetta” ja silloin tämä homma on loppu. Sovitus meni hyvin, ekat farkut olivat loistavat, joten niitä otimme kaksi ihan identtistä paria. Hän olisi ottanut kolmannetkin, mutta niitä ei ollut 🙂 Muutama paitakin meni ostoskoriin, joten hyvin meni tämä shoppailukierros. Itse ostin uudet aurinkolasit ja identtiset sandaalit, jotka olin pilannut vesisateessa viime kesän Vaasan Festivaaleilla.

DW Toppakeeppi toimi loistavasti shoppailuasuna. Välillä auringon paisteessa laskin sen takaa selän puoliväliin, mutta pidin kädet aukoissa eli se toimi myös niin!

Ruokailu

Käveltyämme pitkin Berliiniä, söimme myöhäisen lounaan ulkona kivassa italialaisessa ravintolassa. Alkupalaksi burrata, jonka jaoimme ja pääruokasi lohipitsat. Nam, maistui 🙂

Illalla kävimme vielä iltakävelyllä ja jäätelöllä läheisessä kahvilassa. Nyt on tullut Berliinikin nähtyä, toki pinnallisesti mutta kuitenkin. Arkkitehtuuri ei oikein miellyttänyt silmäämme, mutta ihmiset saivat täydet pisteet. Mieheni puhuu saksaa ja yhtäkkiä se minunkin koulusaksani ilmestyi kuin tyhjästä. Saksankieli sopii minun suuhuni, koska sitä ei tarvitse ääntää vaan sitä kieltä saa vain puhua 🙂

Vielä muutama matka-asu

Iltakävelyllä minulla oli army green Isol t-paitamekko, jota käytin hotellihuoneessa tossujen kanssa.

Toisen illan kävelyasuna toimi Jolaf salsamekko, jota tulee lisää viikolla 22. Mekkoa tulee myös olivin vihreänä.

Toivepostaus; Muutaman päivän kaupunkiloma garderobi

Tällä videolla näytän kaksi erilaista reissugarderobia. Toinen on virallisempi ja toinen on rennompi setti. Kaiken a ja o on se, että pakkaa mukaan vain muutaman eri värin. Näin eri vaatekappaleet sopivat keskenään ja vaatteita ei tarvitse pakata paljoa mukaan. Minulla oli mukana beigeä, mustaa ja valkoista. Minun pakkaaminen lähtee aina kengistä.

Katso video!

• Korkkarit löytyvät täältä
  • Piper tennarit € 98,00 (140,00) löytyvät täältä

ps. Tennarit nyt -30 %

Verkkokauppamme palvelee 24/7. Ennen klo. 14.00 tehdyt tilaukset lähtevät samana päivänä ma-pe. Yli € 50,00 tilaukset toimitamme veloituksetta. Vastaamme tuotetiedusteluihin/tilauksiin liikkeemme aukioloaikoina shop@dopp.fi

Tuotteen varaus liikkeeseen: Mikäli haluaa varata tuotteen liikkeeseen ja tulla sovittamaan, tulee se tehdä verkkokaupan kautta ja valita maksutavaksi ”Nouto Liikkeestä”. Tällöin tuote on sivussa ja noudettavissa liikkeestämme seuraavaan arkipäivään klo. 18.00 saakka. Mikäli noutoa ei tapahdu tähän mennessä, varaus perutaan. Verkkokaupasta tehty tuotevaraus maksetaan noudettaessa. Jos tilausta tehdessä tilauksessa lukee “Jälkitoimitus” laitamme tekstiviestin, kun tuote on saapunut liikkeeseemme.

Kategoriat, ,

Aiheeseen liittyvät kirjoitukset

10 kommenttia

1. Moi. Onko sun jalassa, kuvassa olevat kengät myynnissä?

• Hei Päivi! Mustat tennarit oli, mutta ovat loppuunmyyty. Mukavaa päivää, Kata

2. Ihanat lomakuvat ja todella hyvä video siitä miten koota toimivat reissuasut.
    Tätä videota katselen pari kertaa ja yritän ottaa opiksi. Ehkäpä sitä joskus oppii pakkaaman maltilla eikä rönsyilemään.

• Hei Jaana! Kiitos, kiva kun tykkäsit 🙂 Yleensä sitä pakkaa aina liikaa mukaan ja takaisin tulee käyttämättömiä vaatteita. Mukavaa tulevaa viikonloppua, Kata

3. Tämä oli niin kiva matkasessio. Tykkäsin👍
    Beige kokoelma oli minun mieleeni😍

• Hei Kaarina! Kiitos paljon, beigekombinaatio on ihana 🙂 Mukavaa iltaa, Kata

4. Hei,
    ihan super kiva video. Molemmat setit voisin ottaa käyttöön😊
    Kiitos!

• Hei Minna! Kiitos paljon, ihana kuulla! Mukavaa iltaa, Kata

5. Tyylikäs hotelli pikku loman viettoon.Hyvät asukokonaisuudet helposti yhdistettävissä väreissä.