Katan tyyliblogi

Pukeutumisvinkkejä ja asukokonaisuuksia

Viikonlopun Ruotsin reissu

Voi hyvät hyssykät, kun sitä taas mentiin viikonlopun aikana. Viikonloppu alkoi kivasti, koska olimme sopineet perheen kanssa aamiaistreffit Hotelli Torniin klo. 9.30. Meitä oli siis meidän vakio kahdeksan hengen porukka ja jutusteltiin menneestä kesästä sekä suunniteltiin tulevaa syksyä. No eihän kesä vielä mennyt ole, mutta 2/3 osaa on takana päin ja edessä tänä vuonna on 1/3 osa.

Olemme suunnitelleet perheen kanssa syksyllä pientää viikonloppu reissua Eurooppaan. Toivotaan että se toteutuu!

Lauantain olimme Lindan kanssa töissä ja taas oli ihana nähdä teitä blogin lukijoita ja somen seuraajia. Minusta se on niin hienoa, kun tulette kertomaan, että meidän videot ovat ainutlaatuisia ja sellaisia ei ole muilla ja että pidätte minun ja Gabin tekemistä tuote-esittelyistä. Kun liike suljettiin klo. 15.00 lähdimme mieheni kanssa Silja Linen terminaaliin päämääränä Tukholma. Olimme hyvissä ajoin jo autojonossa ja pääsimmekin ajamaan ensimmäisten autojen joukossa ihan laivan keulaan saakka.

Kuten aiemmin kerroin, oli mieheni ottanut meille Commodore hytin parvekkeella. Tässä kuvassa näkee hyvin miltä parveke näyttää. Parvekkeen lasit saa noin puoliksi auki eli parveke on turvallisen tuntuinen. Sainkin viestejä juuri tästä parvekkeesta eli onko se ”hintansa väärtti”. Itse en kokenut parveketta välttämättömänä, koska loppujen lopuksi istuimme pehmosilla sohvilla heti tässä parvekkeen sisäpuolella. Tuosta ylemmästä kuvasta näkee tarkemmin hytin sohva-alueen.

Baarikaapista löytyi pieni shamppanja pullo, muutama olut, limsoja ja vesipulloja

Minulla oli päiväasuna valkoinen pellavapaitis ja Doppwoman Nina hame. Tämä asu on yksi lemppareistani. Tapaan sitoa paitiksen solmulle eteen. Se on rennompi solmittuna kuin että sen pukisi hameen sisälle. Jalassani minulla oli valkoiset sandaalit.

Commodore hyttiin kuuluu oma Lounge osasto, joka sijaitsee laivan nokassa. Commodore hytit sijaitsevät myös siellä. Loungessa saa napostella pieniä voikkuleipiä, muuta suolaista ja myös makeaa sekä virvokkeita ja kahvia. Nämä siis kuuluvat hytin hintaan ja jos haluaa nauttia alkoholia, maksaa se erikseen. Sieltä sai myös viedä drinkin hyttiin ja jäitäkin saimme, koska mies haluaa aina juomaansa jäitä 🙂

Olimme Dubaissa noin 20 vuotta sitten lasten kanssa ja siellä meillä oli hotellissa suite, johon kuului myös Lounge palvelut. Loungessa oli koko päivä tarjolla ruokaa ja internet, josta lapset tykkäsivät. Muistan, että allasbaarissa lasi shampanjaa maksoi € 22,00 mutta Loungessa se oli ”ilmaista”. Toki hinnat oli leivottu suiten hintoihin, mutta Loungessa shampanjan nauttiminen oli mukavampaa, kuin siitä ei tarvinnut erikseen maksaa mitään. Edelleen € 22,00 shampanja lasista on suht suolainen hinta, mutta kaksikymmentä vuotta sitten se tuntui huomattavasti suolaisemmalta hinnalta, lähes tuplahinnalta nykyään.

Muistan hauskan jutun, kun tulimme altaalta Gabin ja mieheni kanssa huoneeseen, niin meitä vastaan tuli tarjoilija, joka työnsi kärryä, jossa oli valkoinen pöytäliina. Hän tuli huoneestamme päin ja mietin, että mitähän hän siellä teki. Kun pääsimme huoneeseen, niin istuivat meidän pojat suiten olohuoneen sohvalla ja söivät jäätelöä. Vanhempi poika, silloin noin 8- vuotias, oli itse tilannut soittamalla room serviceen suklaajäätelöä ja kermavaahtoa siis englannin kielellä 🙂 Omatoiminen miehen alku jo silloin!

Menin jo lupailemaan asukuvia ja tällaisia kuvia saimme ihanasta Rian mekosta. Mekko on täydellinen syksyn menoihin, itselleni tulee mieleen mekosta syksyiset pihlajanmarjat. Mekosta lisää verkkokaupassamme täällä.

Kun lapset olivat pieniä ja asuimme Espoossa, tapasimme aina silloin tällöin käydä risteilyllä. Lapset rakastivat pallomerta ja muutenkin laivalla oli loistavat puitteet lapsille. Käväisimme discossa ja siellä tämä Silja Linen maskotti hylje viihdytti ja tanssitti lapsia.

Tässä on mitä me shoppailimme. Miehelle musta T-paita ja vyö, minulle purkkaa, valkoinen kynsilakka varpaankynsiin ja timanttikorvakorut ja miehelle hedelmä tutteja ja yhteiseksi jaettavaksi salmiakki ruutuja.

Vaihdoin illaksi valkoisen pellavapaitiksen mustaan pellavapaitikseen (on viime vuoden paitis) ja beigen Nina hameen mustaan Nina hameeseen. Jalkaani vaihdoin mustat sandaalit. Minulla oli myös musta laukku mukana, mutta se tuntui liian viralliselta, joten pidin korikassini keikkumassa käsivarrellani.

Sunnuntaina saavuimme Tukholmaan 10.00. Saimme ajaa auton ensimmäisenä ulos ja huristelimme kovaa vauhtia noin 300 km etelään. Sielä mies suoritti hommiaan ja niiden päätyttyä kävimme pikalounaalla rantaravintolassa ja söimme perinteiset ruotsalaiset räkmackat. Lähdimme ajamaan takaisin kohti Tukholmaa, laivan lähtöön klo 19.30 oli aikaa 4,5 tuntia ja sen ajan olisi pitänyt riittää helposti. Kuitenkin ennen Tukholmaa E4 tiellä Google Map näytti punaista pitkän pätkän ja siellä luki, että tiellä on onnettomuus ja viivästystä on tulossa lähes 1,5 tuntia. Silloin rupesi hikoiluttamaan. Jos näin kävisi, voisimme sanoa heipat laivalle, koska emme ehtisi ajoissa satamaan. Google Map tarjosi uutta reittiä, jonka valitsimme useiden muiden autojen kanssa. Tällä reitillä välillä seistiin autojonossa ja madeltiin eteenpäin etanan vauhtia ja Google lisäili ajoaikaa meidän kauhuksemme. No, lopulta suma purkaantui kun pääsimme uudestaan E4 tielle ja mies painoi kaasua ja olimme satamassa 18.50. Emme olleet ainoat matti myöhäiset, uskon että samaa reittiä oli tullut ne muutamat muutkin autot, jotka odottivat vielä lippuluukulla lippujaan. Pääsimme melkein heti ajamaan laivaan ja huokaisimme helpotuksesta. Luin verkosta, että Silja Linella pitää saapua satamaan tuntia aikaisemmin jos on auto mukana, mutta onneksi tämä sääntö ei pätenyt ainakaan sunnuntaina.

Maanantai aamuna eli eilen saavuimme Turkuun klo. 07.00 ja olimme liikkeessä jo ennen klo. 9.00. Paluu matkalla meillä oli Deluxe hytti, jossa oli sänky ja isohko ikkuna ulos. Nämä hytit sijaitsivat myös keulassa. Matkavaatteena sunnuntaina minulla oli Jincent mekko tummansinisenä. Tämä mekko on loistava reissaamiseen, koska se ei rypisty ja pysyy siistinä. Kiva reissu ja nyt pestään pyykkiä ja tiistaina eli tänään lähdetään Vaasan huvilalle.

Kategoriat,

4 kommenttia

1. Olipa vauhdikas minireissu jännittävien käänteisden kera, mutta reissuasut ovat täydelliset.

Doppwoman Nina hame istuu hyvin ja värit ovat takuuvarmat. Itse olen napannut vaalean ja se on ehdottamasti kesän suosikki hameeni. Yläosaa, kenkiä, laukkuja ja koruja vaihtamalla sillä menee minne vain. Iso suositus tälle hameelle missä on täydellinen leikkaus, helman pituus ja materiaali.

Jincent mekko on myös helppo ja varma reisssuasu kuten Kata kertoi. Reissussa ei ryppyjä ehdi silitellä vaan tarkoitus on nauttia reissusta.

Rian mekko tuo pihlajanmarjat toden totta mieleen sekä kettukarkit. Väri enteilee syksyä, vaikka kesää vielä pieni pätkä jäljellä. Toivottavasti saamme nauttia vielä loppukesän aurinkoisista päivistä emmekä sateesta.

Ihana kirjoitus kauniine kuvineen ja Kata jakoi palan elämästään meille lukijoilleen. Huomaa, että heidän perhe on tiivis paketti missä jaetaan ilot sekä surut ja huolehditaan toisista. Perheen pieni yhteinen reissu Eurooppaan tulee olemaan ikimuistoinen syksyllä ja toivottavasti me doppilaiset saamme nauttia siitäkin kuvien ja kirjoituksen kera.

Nyt on alet ohi joten nyt odotellaan innolla syksyn valikoimaa niin vaatteissa kuin kengissä.

• Hei Jaana! Reissu oli vauhdikas ja totta, reisuuasut täys kymppejä. Ihanaa, kun tykkäät Nina hameesta. Se on myös minun suosikkini. Pidän sen pituudesta, just polven alle. Varmasti kirjoitan reissupostauksen matkastamme, ainakin kaupungin pitäisi olla upea. Alet on ohi, menipä ale aika taas nopsaan. Nyt odotellaan alkusyksyä ja kirjoitellaan uusia asupostauksia. Mukavaa torstai-iltaa, Kata

2. Kaunis Rian mekko.On ollut haipakka Ruotsin reissu.

• Hei Annamaija! Kiitos, mekko on kaunis 🙂 No jep, olihan se reissu! Mukavaa iltaa, Kata